Jak wybrać firmę do stworzenia strony internetowej.

Dodano 13 września 2013, w Bez kategorii, przez seo_imanufaktura

Internet stał się najistotniejszym medium informacyjnym. Korzysta z niego coraz więcej użytkowników i jest to trend wzrostowy.

Z sieci korzysta ponad 80 proc. przedsiębiorstw, przy tym aż 58% firm nie posiada własnej strony www. (dane wg. Tax Care oraz Idea Bank, 2012)

Firmowa strona internetowa jest koniecznością i każdy kto poważnie myśli o rozbudowie swojej firmy musi wcześniej czy później pomyśleć o profesjonalnie wykonanej witrynie www.

Wiarygodność naszych dostawców i klientów budujemy często na podstawie wyglądu ich wizytówki w sieci – czy w ogóle jest, jak wygląda, czy jest aktualna, czy są na niej wartościowe informacje.

Własna witryna internetowa to już standard. Firmowa strona internetowa spełnia już taką samą formę komunikacyjną jak telefon czy fax. Dodatkowo pozwala odciążyć pracowników, a klientom pozwala ze spokojem zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa.

W świetle powyższych stwierdzeń pojawia się pytanie kogo wybrać do stworzenie strony internetowej.

Czy wielkość ma znaczenie czyli Mikro firma i doświadczenie w korzystnej cenie czy Agencja interaktywna Wpisując w wyszukiwarce hasło ‚tworzenie stron internetowych‚ otrzymamy wiele wyników. Jak w tym gąszczu odnaleźć tę najlepszą? Oto kilka rad: Zwrócić uwagę na stronę internetową firmy, która zajmuje się tworzenie stron www. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy. W końcu to ich wizytówka! Strona musi być przejrzysta, czytelna oraz intuicyjna.

Mniejsza firma to zazwyczaj niższy koszt realizacji czyli tanie strony www, duża agencja to duży koszt. Agencje zazwyczaj nie informują na swojej stronie o koszcie przykładowej realizacji, na stronach internetowych mniejszych firm dobra praktyką jest zamieszczanie przykładowych cenników. Tworzenie stron internetowych cennik z CMS, czy stron wizytówek da nam wizję za jaka kwotę dana firma będzie w stanie zbudować dla nas pożądaną stronę www. Oczywiście w związku z tym, że z pozoru bardzo zbliżone strony mogą się bardzo od siebie różnić, cennik powinien ramowo nakreślać koszty, powinniśmy mieć jednak świadomość czy strona www z CMS będzie nas kosztować 190 zł czy 10.000 zł Cena jest najbardziej zróżnicowanym elementem tworzenia stron internetowych ponieważ nawet typowa strona zawierająca jedynie 5 podstron może się tylko wydawać prostą witryną internetową.

Oprogramowanie CMS na bazie jakiego pracuje firma. Często firmy kuszą sloganem ‘autorski cms’ – jeśli mamy do czynienia z dużą agencją pewnie taki program będzie dość dobry, ale czy w przypadku małych firm takie rozwiązanie będzie dla nas najlepsze. Mała firma to zazwyczaj kilka bądź jedna osoba, czy zatem możliwe będzie wypracowanie bezpiecznego i dopracowanego oprogramowania, które spełni nasze oczekiwania i da w przyszłości możliwość taniej rozbudowy o dodatkowe funkcjonalności – odpowiedź brzmi NIE. Warto skupić się na firmach, które swoje realizacje opierają na skryptach open source’owych systemów CMS takich jak np.: joomla, wordpress, drupal, prestashop, magento.

Termin realizacji projektu

Czas realizacji jest odmienny dla różnych rodzajów stron. Nie należy spodziewać się, że firma przygotuje nam zaawansowany portal z rozmaitymi funkcjami w ciągu tygodnia, ale również stworzenie najzwyklejszej strony reklamowej nie powinno zajmować więcej niż miesiąc łącznie z projektem graficznym.

Jaka płatność

Najlepsza opcja to brak jakichkolwiek zaliczek. Bądź zaliczka symboliczna, która zapewnia firmie świadomość, że nie jesteśmy oszustami. Przy braku, bądź małej zaliczce, to firmie zależy na jak najszybszym ukończeniu projektu oraz jakości.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>